Festlokal

Västra stranden, Halmstads city-strand

Boka festlokal i Halmstad, vi har den perfekta platsen för ert event! 
Firmafest, kick-off, bröllop, födelsedagsfirande eller kanske bara den där sköna festen med en massa goda vänner! 

Att se solen gå ner över Västra stranden, oavsett tid på året är minst sagt magiskt! 
Önskar ni en helhetslösning med lokal, spa & eventuella aktiviteter? Kanske serveringshjälp & catering? 
Vi hjälper gärna till att koordinera och skräddarsy arrangemanget efter era önskemål!

Klicka här för att boka! 

Priser

Lågsäsong (1 okt – 30 april)

3 500 kr under 20 pers (endast sön-tors)
6 000 kr upp till 39 pers
7 000 kr 40-69 pers
8 000 kr 70-99 pers
9 000 kr över 100 pers

Städ
2 000 kr 0-69 pers
3 000 kr 70+ pers

Högsäsong (1 maj – 30 sep)

4 000 kr under 20 pers (endast sön-tors)
7 200 kr upp till 39 pers
8 400 kr 40-69 pers
9 600 kr 70-99 pers
10 800 kr över 100 pers

Städ
2 400 kr 0-69 pers
3 600 kr 70+ pers

Önskar ni hyra nyårsafton, studenten eller midsommarafton tillkommer en extra avgift. Kontakta tilda@soderpiren.se för mer information

Om ni hyr lokalen och även vill hyra till spa-delen betalar ni ett fastpris:

1 tid 3 300 kr
2 tider 6 000 kr
(Kl.17.30-20.30 alt. 21.00-00.00)

Obs! Badtunnan måste bokas separat och vid bokningen betalas en deposition på 1 580 kr/badtunnatid.
Depositionen dras sedan av från totalsumman och ni betalar resterande belopp på plats samma dag.
Vid fastpris ingår ej lån av handdukar.

Läs mer om vår badtunna här.

Allmän information
När ni hyr lokalen får ni tillgång till vårt porslin, kök, köksredskap, bord & stolar. I lokalhyran ingår ingen mat, dryck, möblering, dukning, sophantering, disk eller städ! Vi erbjuder en städtjänst som innefattar sophantering, disk- & städning. Under sommarsäsongen samt helger rekommenderar vi starkt att ni köper till städtjänsten då lokalen måste vara städad och klar senast 07.00 dagen efter. Obs! Vi hyr inte ut lokalen till personer under 21 år!

Utlämningsregler
Kl. 13.00 samma dag sker utlämning av nyckel samt betalning av den totala hyran. Ni får då även en genomgång och tillgång till festlokalsförrådet där ni kan lägga in mat, dryck m.m. (Finns 3 kylskåp och 1 liten frys till ert förfogande)
Kl. 17.00 får ni tillgång till lokalen
Kl. 18.00 Går det bra att börja ta emot era gäster
Kl. 02.00 Skall man lämna lokalen och då stängs strömmen av i stora delar av lokalen.

Kl. 07.00 dagen efter skall lokalen vara städad och i samma skick som den togs emot
Senast kl. 12.00 dagen efter skall festlokalsförrådet tömmas och nyckeln skall lämnas tillbaka. 
Om allt står rätt till återbetalas depositionen.

Detta ingår när du bokar festlokalen
Tillgång till kök för att värma mat
Kylar, litet frysutrymme och diskmaskin
Kaffebryggare (Obs! Kaffe och kaffefilter ingår ej)
Vattenglas, vinglas, champagneglas, avecglas & kaffekoppar
Tallrikar, assietter, knivar, gafflar, matskedar & teskedar
Musikanläggning som ni kan koppla in er telefon via aux-sladd 
(Obs! ta med konverterare om ni har en iphone eller annan spelare som inte har aux-uttag) 
Bord, stolar & städutrustning

Vid bokningen betalar ni en deposition på 3 000:- som ni får tillbaka dagen efter festen om allt står rätt till i lokalen.
Skulle något gå sönder skall detta ersättas av gästen!

Ev. avbokning skall ske senast 3 månader innan aktuell bokning. Vid senare avbokning återbetalas ej bokningsavgiften. 

Helhetslösning? Hör av er så berättar vi mer! tilda@soderpiren.se